آرامگاه ابو لولو
( شهر : كاشان )

آرامگاه ابولولو یا آرامگاه بابا شجاع‌الدین نام بنایی است در کاشان که برخی شیعیان معتقدند مدفن پیروز نهاوندی، قاتل عمر بن خطاب، است.
بنا به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی کاشان، بنای ساختمان این آرامگاه مربوط به دوره ایلخانی در حدود قرن هفتم و هشتم هجری است که در دورهٔ قاجار مرمت شده‌است و دارای گنبد مخروطی شکل و کاشی کاری است.این بنا در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت شده‌است.
پیروز نهاوندی (ابولؤلؤ) پس از ضربه زدن به عمر نتوانست از مسجد بیرون برود و در همانجا او را دستگیر کردند و او که خود را گرفتار دید - با همان خنجری که عمر را با آن زده بود- خود را کشت و طبیعی است جنازه‌اش در همان مدینه دفن شده باشد. به هرحال او نتوانست بگریزد حتی نتوانست از مسجد بیرون رود چه رسد به اینکه پایش به ایران و کاشان رسیده باشد. بنابراین اینکه برخی عوام میگویند: «ابولولو فرار کرد، نزد حضرت امیر آمد و از ایشان پناه خواست و ایشان فرمودند: من تو را با طی الارض به کاشان می‌برم که مردمانش شیعه هستند» بی‌پایه‌است و مردم کاشان نیز در آن زمان شیعه نبوده‌اند. مردم کاشان به تبعیت از قم شیعه شدند و چون رواج تشیع در قم در سالهای ۸۰ تا ۱۱۵ هجری آغاز شده بنابراین در سال مرگ عمر (سال ۲۳ هجری) در کاشان کسی شیعه نبود و تشیع فقط میان عده‌ای از صحابه در مدینه وجود داشت.